Eerste week / Première semaine

Eerste week


Mijn eerste week in Frankrijk zit er bijna op. Zaterdag ben ik toegekomen rond 13 uur, na een rit van ongeveer 6 uur. Zaterdag en zondag heb ik samen met mijn gastgezin activiteiten gedaan. We hebben een film gekeken, fietstocht gemaakt, Derval bezocht,... . Maandag was dan mijn eerste schooldag, ik zit in een klas van 6, waarvan 1 meisje. Dat was ook meteen de zwaarste dag van de week omdat je nog niemand kent en je de lessen niet kan meevolgen omdat je er helemaal niets van verstaat. Na mijn eerste week kan ik sommige lessen al iets beter verstaan, maar het grootste deel zit ik te luisteren naar iemand die frans spreekt, waar ik niets van versta. Hier zit ik in 1 STAV, dat is 1 van de hoogste richtingen hier. Het schoolleven is hier totaal anders dan in België. Omdat het een internaat is hebben ze hier namelijk les tot 17:30.

Première semaine


Ma première semaine en France est presque terminée. Samedi j'arrivais vers 13h, après une balade d'environ 6 heures. Samedi et dimanche, j'ai fait des activités avec ma famille d'accueil. Nous avons regardé un film, fait un tour de vélo, visité Derval,... . Lundi était mon premier jour d'école, je suis dans une classe de 6, dont 1 fille. C'était aussi le jour le plus difficile de la semaine parce que vous ne connaissez personne et que vous ne pouvez pas suivre les leçons parce que vous ne comprenez rien à ce sujet. Après ma première semaine, je comprends déjà un peu mieux certaines leçons, mais la plupart du temps, j'écoute quelqu'un qui parle français, ce que je ne comprends pas. Ici, je suis dans 1 STAV, c'est une des plus hautes directions ici. La vie scolaire ici est complètement différente de celui en Belgique. Parce que c'est un internat, ils ont des leçons jusqu'à 17h30.



Reacties

Populaire posts van deze blog

13/10

eten / nourriture